نقاشی ساختمان در شهریار

انواع رنگ مولتی کالر

انواع رنگ مولتی کالر

 

دنياي هنر رنگ و نقاشي

 

افكت‌هاي رنگي

افكت‌هاي رنگي

در حال حاضر علاقه افراد به استفاده از افكت‌هاي رنگي افزايش پيدا كرده است. اين افكت‌ها داراي مصارف دكوراتيو بيشماري در منازل هستند. رنگ‌ها تاثير شگرفي بر روي زيبايي محيط داخلي خانه‌ها دارند. در حقيقت رنگي كه ما براي محيط پيرامون خود انتخاب مي‌كنيم حرف‌هاي زيادي در مورد شخصيت واقعي ما مي‌زند. همانطور كه مي‌دانيد قرمز، زرد، و آبي جزء رنگ‌هاي اصلي هستند. رنگ‌هاي اصلي رنگ‌هايي هستند كه با تركيب رنگ‌هاي ديگر به دست نمي‌آيند.

چگالي رنگ

ميزان رنگي كه در يك اتاق مورد استفاده قرار مي‌گيرد و محكي كه به رنگ خاصي درمي‌آيد مي‌تواند تاثير مهيج و نمايشي روي محيط بگذارد. استفاده هوشمندانه از رنگ مي‌تواند تناسب و تقارن موجود در يك اتاق را دگرگون سازد. اتاق كوچك را بزرگ جلوه دهد و اتاق بزرگ را نيز كوچك جلوه دهد. به خاطر داشته باشيد كه مبلمان و ساير اسباب و اثاثيه نيز بخشي از اين ساختار هستند.

رنگ و نور

زماني كه مي‌خواهيد رنگ بخصوصي را براي قسمتي از خانه خود در نظر بگيريد حتما آن رنگ را در مقابل نور طبيعي در زمان‌هاي مختلف روز در نظر بگيريد تا ببينيد در برابر نور طبيعي به چه شكلي بازتاب داده مي‌شوند. در اثر تابش نور خورشيد رنگ تازگي و شادابي اوليه خود را از دست مي‌دهد. اين در حالي است كه همان رنگ در يك اتاقي كه در برابر تابش نور خورشيد قرار ندارد براي ساليان دراز سازگار و ثابت باقي خواهد ماند. توجه داشته باشيد كه رنگ‌ها جلوه‌هاي متفاوتي در برابر نورهاي مصنوعي از خودشان مي‌دهند. تغيير فصول و موقعيت جغرافيايي نيز بر روي رنگ‌ها موثر هستند به عنوان مثال شايد رنگ ديوارهاي ويلايي در شمال كشور براي اتاق نشيمن شما مناسب نباشد.

رنگ و بافت

بافت‌هاي موجود در فضا نيز مي‌تواند برروي تاكيد، شدت، و كثرت رنگي تاثيرگذار واقع نشوند. هرچقدر بافت‌ها درشت‌تر باشند فضا را گرم‌تر مي‌كنند و رنگ‌ها را قوي‌تر جلوه مي‌دهند. اصولا بافت بيانگر اعتماد و كهنسالي است و به شدت مي‌تواند تاثير رنگي قرمز، نارنجي و قهوه‌اي را افزايش دهد.

رنگ‌هاي مونوكروماتيك

شما مي‌توانيد با استفاده از تنالتيه‌هاي رنگ مونوكروم و استفاده از تن‌هاي متفاوت يك رنگ مثل مشكي و خاكستري و طوسي يا كرم و قهوه‌اي و … افكت‌هاي رنگي خيره‌كننده‌اي را بوجود آوريد. تن‌هاي مختلف رنگي قهوه‌اي نيز زيبايي بصري بالايي را ايجاد مي‌كند چرا كه جزء رنگ‌دانه‌هاي طبيعي زمين هستند. رنگ‌هاي خانواده قهوه‌اي مناسب استفاده در سبك روسنايي «روستيك» هستند.

نوشته شده در سه شنبه بيست و سوم شهريور 1389ساعت 3:37 توسط مَيسا| 4 نظر |

همه چيز در مورد رنگ قهوه‌اي

به مطالعه طبيعت بپرداز، طبيعت را دوست بدار و همراه با آن صميمي باش… طبيعت هيچ گاه با تو دشمني نخواهد كرد.

هر چيز در مورد رنگ قهوه‌اي

قهوه‌اي رنگ شكوفايي و روشني است. رنگ زمين و خاك است. قهوه‌اي به ما يادآوري مي كند كه فطرتاً چه رابطه تنگاتنگي با طبيعت داريم. همانگونه كه زمين زير پايمان براي ايستادن و راه رفتن به ما اطمينان مي دهد رنگ قهوه‌اي نيز حس استحكام و امنيت را القا مي‌كند.

قهوه‌اي داراي طيف هاي رنگي بسياري مي باشد كه هر كدام از اين طيف ها داراي نام‌هايي مي باشند. كه برخي از اين نام ها : خرمايي، خاكي ، فندقي و …. مي‌باشد.

هم چنين اگر به رنگ شكلات، قهوه ، نسكافه ، دارچين و پودر كاكائو توجه كنيد در مي يابيد كه قهوه‌اي رنگي است كه در آشپزخانه زياد ديده مي شود. قهوه‌اي سير كه بسيار به رنگ مشكي نزديك مي باشد نيز كاربرد زيادي در هند دارد و مي توان قهوه‌اي و نداك معروف است كه اين نام را آنتوني و نداك نقاش معروف قرن 7 بدليل علاقه‌اي كه به اين رنگ داشت براي اين رنگ انتخاب كرد.

هر كدام از طيف‌هاي رنگ قهوه‌اي حالات و ويژگي‌هاي مخصوص خرد را دارا مي‌باشند. از جمله ويژگي هاي رنگ قهوه‌اي قدرت ، ثبات ، گرما و تكامل است. از لحاظ علم انرژي درماني ، قهوه‌اي سمبل رويش تكامل است. يكي از عناصر پنج گانه انرژي چوب است و چوب از زمين مي‌رويد و بسوي آسمان قد مي‌كشد. همانگونه كه انسان ها رشد مي كنند و قد مي‌كشند. به همين دليل است كه قهوه‌اي رنگ رويش ، انرژي و سرزندگي است و اشياء چوبي و قهوه‌اي رنگ ، نقش مكمل را در طراحي داخلي دارند.

تاريخ و فرهنگ‌هاي كهن همراه ديد روشني ( مثبتي ) نسبت به رنگ قهوه‌اي داشته اند. روانشناسان رنگ بر اين باورند كه رنگ قهوه‌اي رنگ حس كردن احساسات است ! بر اساس اين نظريه روانشناسان رنگ زماني كه ما احساس آسيب پذير بودن مي‌كنيم خود را پشت اين رنگ كه تركيبي از سه رنگ قرمز- زرد و سياه است پنهان مي‌كنيم . ما از قهوه‌اي استفاده مي‌كنيم تا از خود محافظت كنيم. جالب است بدانيد كه آقايان بيشتراز خانم ها زنگ قهوه‌اي را رنگ مورد علاقه خود مي‌دانند. قهوه‌اي رنگ طبيعت است و با استفاده از آن مي‌توان طبيعت را به خانه آورد.

قهوه‌اي در خانه

قهوه‌اي در اكثر اتاق ها كاربرد دارد براي خلق هر حالتي در هر فضا مي توانيد به نحوي از قهوه‌اي كمك بگيريد براي مثال در يك اتاق شمالي و بي روح حضور رنگ قهوه‌اي ملايم و گرم احساس آرامش و راحتي را به  آن اتاق مي بخشد و يا در يك اتاق جنوبي يا آفتاب گير به كار بردن يك قهوه‌اي تيره و شفاف مي‌تواند جلوه بي‌نظيري داشته باشد.

رنگ قهوه‌اي بخصوص در طيف هاي سردتر آن و يا رنگ دارچيني و شكلاتي از جمله رنگ هايي مي‌باشند كه به شدت مناسب آشپزخانه هستند و با ابراز و وسايل استيل و گرانيتي بخوبي كامل مي شوند. طيف‌هاي رنگ قهوه‌اي در آشپزخانه به فضا عمق و جلوه بي‌نظيري مي‌بخشد.

رنگ قهوه‌اي در اتاق نشيمن حرف اول را مي‌زند قهوه‌اي نه تنها با تمام رنگ هايي كه در اتاق نشيمن هستند هماهنگي و تناسب دارد بلكه سبب هماهنگ جلوه كردن رنگ هاي ديگر نيز با هم مي‌شود.

تركيب رنگ قهوه‌اي گردويي با بافت‌هاي طبيعي مثل قاليچه‌هاي پوستين و يا حصيرهاي فندقي رنگ جلوه اي بسيار شيك و چشم نواز را خلق مي‌كنند .

هم‌چنين طيف هاي خنثي و ملايم رنگ قهوه‌اي مثل گندمي براي سرويس هاي بهداشتي مي تواند بسيار جذاب و آرامبخش باشد. توصيه مي‌كنيم براي دعوت طبيعت به خانه‌هاي خود علاوه بر استفاده از رنگ قهوه‌اي در دكوراسيون اتاق از سنگ‌هاي زيبا ، وسايل حصيري ، پوستين ها و ريگ هاي زيبا استفاده نمائيد.

نقاشی ساختمان در شهریار
نقاشی ساختمان در شهریار

قهوه‌اي در هارموني

قهوه‌اي نماينده طبيعت است و رنگ كرم هم نشين جذاب رنگ قهوه‌اي ست همانطور كه سفيد هم نشين مناسب رنگ سياه است! قهوه‌اي در اكثر تركيب ها مانند سياه عمل مي كند اما با اين حاصل توصيه مي شود از قهوه‌اي سوخته با جاي مشكي استفاده شود. يك درخت قهوه رنگ را در فصل پاييز تصور كنيد مي بينيد كنار هم قرار گرفتن نارنجي روشن ، حنايي ، زرد ملايم و مقداري سبز چه تصوير گرم ، با شكوه و زيبايي را خلق مي كنند؟! تركيب سه رنگ قهوه‌اي ، نارنجي و سبز هر كدام در طيف هاي مختلف همراه از جمله تركيباتي هستند و بسيار زيبا كنار هم مي نشيند و الهام بخش زيبايي هاي پايدارند.

از طرف ديگر طيف هاي مختلف قهوه‌اي با يكديگر نيز بسيار تناسب و هماهنگي دارند. هيچ گاه در يك اتاق تنها از طيف قهوه‌اي استفاده نكنيد زير اتاق بي روح و كسل كننده مي شود اگر قصد دارند رنگ غالب در اتاق قهوه‌اي باشد حتماً از طيف هاي تيره و روشن ، گرم و سرد قهوه‌اي در كنار هم بهر ببريد.  يكي ديگر از راه هاي خلق فضايي گرم در دكوراسيون داخلي نصب ورقه هاي چوبي به ديوار است هم مانند كفپوش هاي چوبي!

برای کسب از سایت نقاشی ساختمان شهریار از مطالب زیر کمک بگیرید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *