نقاشی ساختمان در شهریار

انواع رنگهای مولتی کالر

انواع رنگهای مولتی کالر

 

چند توصيه براي دکوراسيون اتاق خواب

 

اتاق خواب جايي است براي آسودن و کسب آرامش و انرژي مجدد براي يک روز کاري ديگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنين نوع چيدمان آن کمک زيادي به کسب اين آرامش و استراحت واقعي مي*کند.

يکي از اصول اوليه چيدمان در اتاق* خواب مي*گويد محل تخت بايد به گونه*اي انتخاب شود که پنجره نورگير حتما در سمت راست آن قرار گيرد.

استفاده از کوسن*هاي فراوان بر روي تخت*هايي که لبه بالايي بلندي دارند، بر زيبايي تخت مي افزايد

cropped-14965882825226295080-e1464746002919-2.jpg

در سبک هاي کلاسيک بهتر است که اين کوسن*ها از همان جنس و بافت روتختي باشند.

به هماهنگي موجود در بين اشيا و مبلمان بيشتردقت کنيد. بافت*هاي روتختي و والان*هاي پرده بهتراست از يک نوع، از يک طرح و از يک طيف رنگي انتخاب شودو حتي رول*بوردهاي (نوارهاي تزييني ديواري) در قسمت بالايي ديوارها نيز از همان طيف رنگي باشد.

هماهنگي ميان بافت*ها يک سبک کلاسيک به محيط اتاق مي*دهد. البته اگر در ميان اين هماهنگي، گاهي يکي از بافت*ها و رنگ*ها، کاملا متضاد و مکمل ديگر بافت*ها *باشد، بر تنوع دکور اتاق افزوده شده و آن را از يکنواختي در* مي*آورد.

توجه داشته *باشيد استفاده از روتختي*هاي زيبا تنها ملاک زيبايي و راحتي اتاق نيست بلکه بايد به نرمي و لطافت آن هم توجه کنيد. همه اين موارد منجر به افزايش حس آسايش و راحتي در اتاق خواب مي*شود.

 

فرض کنيد:رنگ زمينه اتاق، کرم شکلاتي و گلبهي است. استفاده از دکورهاي چوبي تيره و متمايل به زرشکي، مکمل رنگ فضاي زمينه است. استفاده از روتختي براق، مانند هر بافت براق ديگر، علاوه بر اينکه نوعي حس تجمل*گرايي را به ببيننده القا مي*کند، با قرار گرفتن در کنار دکور چوبي تيره باعث مي*شود زيبايي اين نوع چيدمان جلوه*اي چند برابر بيابد. رنگ و طرح بافت*هاي پارچه*اي نيز مابين رنگ زمينه اتاق و دکور چوبي آن است.

همين امر سبب شده است تا در محيط، تعادل برقرار شود. يادتان باشد که يکي از ويژگي*هاي سبک کلاسيک، استفاده از بافت*هاي براق در کنار دکور چوبي تيره است.

هر چه پهناي قاب تابلوها بيشتر باشد آن تابلو با دکور اتاق، هماهنگ*تر شده* و هر چه پهناي قاب کمتر باشد، تنها نقاشي يا ساير آثار داخل قاب جلوه بيشتري خواهد داشت.

همچنين، استفاده از تک*مبل کمک مي کندتا فضايي صميمي و دلنشين در قسمتي از اتاق فراهم آيد. براي تفکيک اين فضا در کنار تک*مبل مي توان از نور موضعي (آباژور) استفاده کرد. بهترين آباژورها درکنار تک مبل*ها، آباژورهايي هستند که نورشان به سمت پايين باشد.

 

به اين ترتيب فضايي مناسب براي مطالعه واستراحت در شب پديد مي*آيد. هر چه تعداد نورهاي موضعي در داخل اتاق بيشتر باشد، تفکيک فضاهاي داخلي بيشتر شده و به نظر مي*رسد که رعايت اين نکته براي اتاق خواب، مناسب است.

استفاده از چراغ*هاي آباژور کوتاه بر روي پاتختي*ها، ميتواندفضايي رومانتيک* به وجود آورد و ضمنا اين امکان را به وجود مي*آورد تا بتوانيد قبل از خواب به مطالعه بپردازيد.

 

استفاده از فضاي سبز (گلدان، فلاور باکس و . . .)، قاب*عکس*هاي شخصي و تابلوهاي خط يا نقاشي مورد علاقه*تان در اتاق خواب باعث افزايش نشاط و روحيه*تان شده و روبه*رو شدن با اين عناصر به ويژه در آغاز هر روز مي*تواند انگيزه* شروع يک روز کاري را دو چندان کند.

 

بهتراست قاب عکس و تابلو نيز مطابق با دکورچوبي اتاق،چوبي انتخاب شود و همين امر باعث ايجاد هماهنگي بيشتر بين اجزاي داخلي اتاق مي شود. استفاده از قاب*هاي فلزي متعدد در اتاق*هايي که دکور فلزي و فرفورژه دارند کاملا مناسب است و توصيه مي*شود. معمولا براي زيباتر شدن جايگاه تخت*هاي دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهاي نقاشي بر روي ديوار بالايي تخت استفاده کنيد.

 

اگر دوست داريد که با يک تابلو و يا تنها يک قاب عکس، ديوار بالايي تخت را تزيين کنيد ترجيحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالاي تخت انتخاب کنيد. ولي اگر مي*خواهيد از تعداد تابلوهاي بيشتري براي تزيين ديوار استفاده کنيد، مناسب*تر اين است که از تابلوهاي طولي يعني تابلوهايي با عرض کم و طول زياد استفاده کنيد.

 

,ساختن رنگ ساختمان,رنگ کردن ساختمان,گالری رنگ ساختمان,اموزش رنگ ساختمان

,انواع رنگ ساختمان,رنگ ساختمان عکس

 

برای کسب از سایت نقاشی ساختمان شهریار از مطالب زیر کمک بگیرید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *