نقاشی ساختمان در تهران

انواع رنگ در نقاشی ساختمان در شهریار

 

انواع رنگ در نقاشی ساختمان در شهریار

 

 

دنياي هنر رنگ و نقاشي

 

رنگ‌ها و تاثيرات آنها در زندگي

رنگ زماني ظاهر مي‌شود که فرکانس نوري در محيطي متناسب شدت گرفته و متظاهر گردد. رنگ عليرغم خصوصيات ايجاد انگيزه، هوس، شادماني، ساختاري و حتي تهيجي، داراي خصوصيات سوزاننده و برنده نيز هست. هر رنگ داراي خصوصيات منحصر به فرد درماني و تعادل بر انگيزي است. يکي ديگر از خصوصيات رنگ‌ها اين است که مي‌توانند تا اعماق نيروي ادراک و شعور ما نفوذ نمايند. رنگ‌ها را مي توان به سه قسمت اسامي يا سه گروه تقسيم کرد. نخستين گروه (گروه اصلي) ‌قرمز _ زرد _ آبي. گروه دوم همان رنگ‌هايي که از ترکيب رنگ اصلي بدست مي آيند و گروه سوم نيز از ترکيب رنگ‌هاي اصلي با رنگ‌هاي نوع دوم حاصل مي‌شود. در ادامه به تاثيرات رنگ‌ها در ذهن روان و محيط فيزيکي اطرافمان اشاره مي‌کنيم که در بين اين متون از تاثير رنگ‌ها به گونه‌اي از بيماري ها اشاره خواهد شد که ناگفته نماند که اين فهرست ها صرفا حالت پيشنهادي داشته و به صورت نسخه نبايستي تلقي گردد. براي مبارزه با ناراحتي‌ها و بيماري‌ها استفاده از رنگ‌ها در علم پزشکي پيشرفته صرفا چاره ساز نبوده و اين پيشنهادات در کنار بهره‌گيري از ساير موارد درمان مي تواند بسيار موثر باشد

نقاشی ساختمان در تهران
نقاشی ساختمان در تهران

بهبودي را سريعا براي انسان به ارمغان بياورد….   نقش رنگ‌ها بر زندگي براي مبارزه در مقابل بيماري‌ها مي‌توان بهترين روش استفاده از رنگ‌ها در زندگي نام برد البته روش قطعي نيست ولي كمك به بيمار مي‌كند تا روند بيماري خود را زودتر طي كند….

 

 

رنگ سفيد: رنگ سفيد در بنيه تمامي طيف‌ها نهفته و وجود دارد. رنگ سفيد متظاهر کننده احساسات نبوغ و استعدادهاي بالقوه فرد بوده و رنگي است که نبوغ و توانايي هاي فرد را تقويت نموده و براي تمامي بنيه رنگ‌ها مناسب تشخيص داده مي‌شود.براي درمان توسط رنگ‌ها بهتر است با اين رنگ شروع شود و با اين رنگ نيز پايان يابد.       رنگ سياه: رنگ سياه نيز مانند سفيد در تمامي طيف‌هاي نوري متمرکز و وجود دارد. سياه در وراي پرده‌اي درهم ريخته و آشفته مخفي گرديده. بسياري از افراد از رنگ سياه به عنوان رنگ درمان کننده استفاده مي‌کنند. اين رنگ در زماني که فرد دچار مشکلات روحي شده و بسيار آشفته حال است، مي تواند حالت آرامش بخش و حفاظت کننده را ايفا کند اين رنگ باعث مي‌شود که احساسات زنانه در افراد به حرکت بيفتد و همين امر باعث مي‌گردد که در وجودشان انرژي مغناطيسي نيرو مندي را حس نمايند. اگر رنگ سياه در لباس‌هاي مورد استفاده، به وفور مورد استعمال قرار گيرد، باعث مي‌گردد فرد دچار افسردگي و آشفتگي روحي گردد. و روانشناسان که سعي در درمان با رنگ‌ها را دارند سعي مي‌کنند اين رنگ را به همراه سفيد استفاده کنند. زيرا تاثيرات منفي هر دو رنگ باعث مي‌شود که حالات متعادلي ايجاد شود و همين امر باعث مي‌شود فرد از درون آرامش يابد و عدم تعادل و توازن وي نيز از بين مي‌رود. رنگ سياه باعث مي‌گردد که رفتارهاي ناشي از غير شعور افراد به نظم سوق پيدا کند. براي رسيدن به اين نتيجه بهتر است رنگ سياه را به تمام، بر تن نکنيد و حتما پيراهن يا کفش و يا چيزي از لباستان را به رنگ سفيد انتخاب کنيد.

 

رنگ آبي آسماني: اين رنگ با ميزان استفاده اکسيژن در بدن در ارتباط است. اين رنگ به شدت حالت گندزدايي و ميکروب کشي داشته و بدن انسان به کمک اين رنگ مي‌تواند تمامي ناراحتي‌هاي مربوط به آشفتگي روحي، ناملايمات رواني، افسردگي و ناراحتي‌هاي ذهني را از بين ببرد. رنگ آبي آسماني و انرژي موجود در آن باعث مي‌شود که تمامي شرايط موثر و منفي که که مغز را دچار خود مي‌سازد، از بين بروند.

 

 

رنگ آبي (سرمه‌اي): اين رنگ که از دو رنگ آبي و سبز ايجاد مي‌شود، بهترين انرژي را در رفع بحران‌ها و ناراحتي‌هاي روحي دارد. اين رنگ روح نشاط و فعاليت را به انسان بخشيده و ميکروب‌ها را از بدن و حتي توکسينها را نيز دفع مي نمايد. اين رنگ در حفظ سلامتي پوست بيمار مفيد است و در رفع خستگي هاي جسماني و ناراحتي هاي مربوط به گوش نيز بسيار مفيد مي‌باشد.

 

رنگ افلاطون:(همان كبود روشن است) اين رنگ داراي انرژي بسيار نيرومندي مي‌باشد و استفاده زياد و افراطي از آن باعث مي‌گردد که فرد دچار ناراحتي‌هاي روحي و رواني شود اين رنگ به واسطه داشتن تُن زيادي از رنگ و قرمز موجبات سر درد، ناراحتي‌هاي ميگرني و واکنش‌هاي عصبي را فراهم مي‌آورد. اما با تمام اين خصوصيات در درمان بيماري‌هاي سرطاني و کوچک کردن و مانع شدن از رشد تومورها، بسيار مفيد واقع مي‌گردد و از طرفي تب شديد را دفع مي‌کند.

 

رنگ نقره‌اي: اين رنگ در درمان بيماري‌هايي که ريشه متافيزيکي دارند، استفاده از انرژي رنگ نقره اي بسيار شايسته خواهد بود. از طرفي انرژي اين رنگ قدرت نبوغ، خلاقيت و تفکر را در انسان افزايش مي‌دهد.

 

رنگ آبي نيلي: اين رنگ مهمترين رنگي است که با انرژي خود تمامي بدن را تحت تاثير خود قرار داده و آرامش و تسکين لازم را به آن مي‌بخشايد و در واقع بدن را سراپا نگه مي‌دارد. اين رنگ در رفع تب شديد بسيار مفيد بوده و حالت آرامش بخشي دارد.

رنگ زرد ليمويي: اين رنگ در افزايش قدرت فعاليت‌هاي مغزي بسيار مفيد است و خصوصيت سرعت بخشي به انتقالات مغزي را دارد. يعني اين رنگ باعث مي‌شود که فرد آنچه را که فرا گرفته سريعا حلاجي کرده و تحليل و تجزيه را انجام دهد و به نتيجه برسد.

 

 

رنگ زرد طلايي: اين رنگ سيستم رفع کدورت و بخشندگي را در وجود آدمي پرورش داده و تقويت مي‌بخشد. روح آرامش و عفو را در انسان ايجاد مي نمايد. اين رنگ نيز مانند رنگ سرخ (قرمز) در انسان هيجانات زيادي را ايجاد مي‌‌نمايد.

 

رنگ صورتي: رنگ صورتي مطمئن ترين و مناسب ترين رنگي است که مي تواند با انرژي خود، احساسات مربوط به مهرباني، شفقت، حامي، يکرنگي، صراحت، عشق، اعتماد و ايمان به آنچه که لازم است را تقويت مي‌کند. رنگ صورتي بواسطه داشتن نيروي خاص غده تيموس را تحت تاثير قرار داده و انسان را داراي روحيه بخشندگي و با عاطفه مي‌سازد. در تداعي معاني و خاطرات نيز وجود اين رنگ مفيد واقع مي گردد. به طور خلاصه رنگ صورتي در رفع کدورت، ناراحتي هاي عصبي، خشم، آرامش بسيار مفيد بوده و حالت موثري دارد.

 

رنگ كبود: رنگ کبود بسي متفاوت تر از ساير رنگ‌ها، بخش اسکلت و استخوان بندي بدن را تحت تاثير قرار مي‌دهد. از لحاظ ديگر باعث مي‌شود که توکسينهاي موجود در بدن از بين بروند و تاثيرات شگرفي در سيستم فيزيکي و روحي بدن دارد. اين رنگ از طرفي حالت گندزدايي و يا آنتي سپتيک را دارد. به همين جهت در ميان ساختار فيزيکي و روحي انسان تعادل شگرفي ايجاد مي‌نمايد. انرژي رنگ کبود در درمان انواع بيماريهاي سرطاني موثر است. مخصوصا التهاب و عفونت دنده هاي قفسه سينه و يا جراحيهاي استخواني بسيار مفيد واقع مي‌شود. از سويي استفاده از رنگ کبود در رفع مشکلات سيستم گوارشي و هضم و جذب مواد معدني و ويتامينها در بدن بسيار مفيد است. رنگ کبود باعث مي‌شود که انسانها روياهاي زيادي مشاهده نمايند و به خاطر اينکه سيستم عصبي و مغز را نيز تحت تاثير قرار مي‌دهند، باعث مي‌شود که انسانها در تداعي خاطرات گذشته موفق گردند و در درمان رفع بيماري فراموشي نيز مفيد واقع مي‌شود.

 

رنگ لاجوردي: اين رنگ در رفع بيماريهاي روحي و فيزيکي بسيار مفيد مي‌باشد. مهمترين تاثير اين رنگ در منطقه مربوط به چاکراي ابروها است. به تناسبي همين رنگ به جهت ارتباط با مراکز چاکراي عصبي باعث مي شود که حالت متعادلي در سيستم عصبي پديد آيد و واکنشهاي مثبت را موجب مي‌شود. از طرفي نيروي بخشش و عفو را در بدن افزايش داده و تقويت مي بخشد. نيروي خالي اين رنگ به خوبي خون را تميز کرده و شستشو مي دهد. از اين جهت بسياري از توکسينها (سمومي که به وسيله ميکروبها توليد مي‌شوند) از طريق اين رنگ از بدن و گردش خون خارج مي‌شوند و اين رنگ تعادل و توازن لازم را در ميان دو نيم کره مغز ايجاد کرده و تاثيرات مثبتي مي‌گذارد. اين رنگ در رابطه با چهره انسان نيز بسيار موثر و مفيد است و تمامي سينوسهاي صورت را تحت تاثير نهاده و اگر در بخش‌هاي مختلف صورت از جمله اطراف چشم،گوش، بيني ، دهان، گونه ها و ناراحتي هايي مشاهده گردد، مي توان از رنگ لاجوردي استفاده کرد و بيماري را بهبود بخشيد. با تمام اين اوصاف، نبايستي از خاصيت آرام بخشي و ساکن و ساکت سازي آن چشم پوشيد. به طور مثال کساني که با تمرکز حواس و يا مديتاسيون مشغول فعاليت هستند، در بين مراحل مختلف تمرينات خويش جايگاه ويژه اي را به رنگ لاجوردي اختصاص مي‌دهند. زيرا اين رنگ احساسات ذي شعور را به همراه قوه تخيل و حدس و گمان را پيش فرض تقويت مي‌کند. در محيطي که زندگي کرده و يا کار مي کنيد بايد توجه داشته باشيد که رنگ لاجوردي حالت افسردگي و بي قيدي در برابر ديگران و حالت عدم مسووليت را در انسان افزايش مي دهد.

 

رنگ آبي: رنگ آبي حالت خنک کنندگي سيستم انرژي را دارد و به طور کلي رنگي است که حالت آرام بخشي و استراحت دهندگي را دارد. اين رنگ انرژيهاي موجود در بدن را متعادل ساخته و حالت آنتي سيتيک (گندزدايي) را در بدن نشان مي‌دهد. اين رنگ در انتظام بخشي سيستم تنفسي نيز مفيد واقع مي شود. از طرفي رنگ آبي باعث مي شود که فشار خون بالا کاهش يابد و در رفع ناراحتي ها و بيماريهاي گلو و حنجره نيز مفيد واقع مي‌شود.استفاده از رنگ آبي در درمان بيماريهاي مربوط به آسم، آبله مرغان، زردي و يرقان رماتيسم و بيماريهاي شايع کودکان بيسار مفيد بوده و حتي مانع از بروز بيماري مي‌شود از طرفي اين رنگ منجر به افزايش قدرت پيش بيني مي‌شود و حدس را در افراد افزايش مي‌دهد و از اين جهت رنگ آبي مناسب ترين رنگ برشمرده مي‌شود. اگر مي‌خواهيد بيشتر از هر رنگي از رنگ آبي استفاده کنيد، هميشه آن را رنگ‌هاي گرم به طور مشترک مورد استفاده قرار دهيد. در کنار لباس آبي از رنگ‌هاي قرمز و نارنجي بهره بگيريد.استفاده از رنگ آبي در کنار رنگ‌هاي گرم باعث مي‌شود که احساسات هنري فکري فرد افزايش مي‌يابد و منبع مربوط به آن به طرز بسيار وسيعي به حرکت در مي‌آيد.

 

رنگ سبز: رنگ سبز يکي از رنگ‌هايي است که در جهان بيش از بقيه رنگ‌ها ديده مي‌شود. رنگ سبز حالت آرام بخشي دارد و به عنوان سمبل شفقت و مهرباني و متعادل بودن روح و روان و رفتار به شمار مي‌رود. اين رنگ از طرفي دل رحمي، مهرباني و مودت و دوستي را در انسانها افزايش مي‌دهد. رنگ سبز روشن که به طيف نوري آبي نزديکتر است، در بسياري از درمان‌ها مفيد واقع مي‌شود و بهترين رنگ براي درمان دردها محسوب مي‌گردد. اين رنگ در تقويت احساسات دوستي، اميدواري، ايمان و صلح بسيار موثر مي‌باشد و براي اين بيشتر پرچم کشورهاي صلح طلب داراي چنين رنگي است و اگر جامعه‌اي بيشتر به اين رنگ گرايش داشته باشد، از آرامش و ثبات بهتري برخوردار مي‌باشد.مهمترين نقطه اي که از رنگ سبز متاثر مي‌گردد، چاکراي قلب است. اين حالت باعث مي‌گردد که ناراحتي هاي قلبي، فشار خون زياد و يا کم، سردردهاي ناموزون و ناهماهنگ ميگرن، بي حالي و سستي در بدن و هم چنين رنگ پريدگي از طريق رنگ سبز درمان مي‌شود و آنچه که نبايستي در اين قضيه فراموش شود اينکه، از رنگ سبز نبايستي در درمان بيماريهايي از قبيل سرطان و يا بيماريهاي غده اي از آن استفاده کرد. زيرا رنگ سبز باعث مي‌شود که سرعت رشد و توسعه و پيشرفت هر چيزي افزايش يابد و اين رنگ باعث رشد تومورهاي سرطاني شده و بسيار خطرناک است

رنگ زرد: تاثير گذارترين نقطه‌اي که در بدن انسان مي‌تواند از رنگ زرد متاثر گردد، ذهن آدمي است. تمامي فعاليت‌هاي ذهني فرد به وسيله نيروي رنگ زرد به حرکت در مي‌آيد. از طرفي براي از بين بردن ناملايمات و يأس و نااميدي رنگ زرد مفيد واقع مي‌شود. زيرا نيروي رنگ زرد به فرد اميدواري به زندگي و نيروي زيستن مي‌بخشد. به وسيله رنگ زرد، خوش بيني و اعتماد به نفس را در خود افزايش مي‌دهد. سيستم عصبي، معده، روده ها، کليه ها و تمامي جهاز هاضمه تحت تاثير اين رنگ قرار دارند. و اگر ناراحتي در آنها ايجاد شود به وسيله رنگ زرد مي‌توان آن را درمان نمود. رنگ زرد و زرد طلايي هم واکنش‌هاي فرد را در رابطه با زندگي و هم تصورات خوش بينانه در انسان را تقويت مي‌بخشد.

رنگ نارنجي: اين رنگ با مشخصه بسيار شاخص و ساده خود، سمبل نشاط و شادماني و از طرفي نشانه دانش و آگاهي است. اين رنگ احساسات اجتماعي بودن و شدن را افزايش داده و فعاليتهاي اجتماعي را در افراد تقويت مي‌بخشد.موثرترين بخش بدن انسان، سيستم عضلاني و ماهيچه هاي انسان است که به سرعت از اين رنگ تاثير مي‌پذيرد. استفاده افراطي از رنگ نارنجي سبب نامتعادلي و ناهماهنگي در سيستم عصبي افراد مي‌شود. و توصيه مي شود که اين رنگ به همراه رنگ سبز يا آبي استفاده شود.اعضاي مختلفي از بدن از جمله طحال، غده پانکراس، معده، روده‌ها و کليه‌ها از اين رنگ متاثر هستند. ناراحتي و افسردگي‌هاي شديد نيز مي توانند به وسيله رنگ نارنجي درمان شوند. براي رفع ناراحتي‌هاي گذرا در سيستم گوارشي نيز استفاده از رنگ نارنجي مفيد مي‌باشد. لازم به ذکر است: اگر توجه کنيد در بازي فوتبال کمک داوران که پرچم نارنجي و زردي که در دست دارند اگر بازيکنان فوتبال با عصبانيت به سمت آنها حرکت کنند و راي و حکم آنها معترض مي‌شوند آنها پرچم خود را در پشت خود نگه مي دارند چون رنگ پرچم کمک داوران باعث بروز خشم بيشتر بازيکنان مي‌شود.

 

رنگ قرمز يا سرخ: رنگ سرخ به نهايت روح افزاد و جان بخش است. اين رنگ به لحاظ داشتن خصوصيات خود باعث مي‌گردد که چاکراها به حرکت بيفتند. (چاکراها محلهايي هستند که در بدن انسان به وفور وجود داشته و انرژي هاي لازم از طريق آنها وارد بدن شده و يا از آن خارج مي‌گردند، ما بايد توجه داشته باشيم که اين مراکز و نقاط با بدن فيزيکي ما هيچ ارتباطي نداشته و تاثيراتي در حرکات و عمليات فيزيکي ما ندارند و تنها در شرايط تاثير گذاري و يا تاثير پذيري روحي ما انسانها کار برد دارند. رنگ قرمز به سبب داشتن انرژي شديد در خود باعث مي گردد که تحريکات و احساسات فيزيکي و عوامل و اسباب فيزيکي خود را بيدار سازد و همين بيداري آنها را به شدت به فعاليت وا مي‌دارد. اين رنگ مي تواند سرماخوردگي، ناراحتي‌هاي گردش خون و وجود عفونت در نايژه ها و ريه ها مفيد واقع شود و آنها را درمان نمايد اما بايد توجه داشت که اين رنگ احساسات مربوط به انتقام، کينه، بي منطقي، جسارت، عشق را نيز تهييج مي‌نمايد. اگر مقدار رنگ قرمز بيشتر مورد استفاده قرار گيرد منجر به ناملايمات احساسي و افسردگي هاي ناپايدار مي‌شود. علاوه بر اين باعث افزايش فشار خون در انسانها نيز مي‌شود. به طور خلاصه رنگ قرمز، باعث مي‌شود که حرارت و دماي بدن انسان بيشتر شود و گردش خون و جريان آن را سريعتر مي‌سازد و براي افرادي که داراي فشار خون پاييني هستند مفيد مي‌باشد

 

رنگ قهوه‌اي: اين رنگ فرد را از بسياري از جهات و مخصوصا از حيث ذهني و احساسي تحت تاثير قرار مي‌دهد. اين رنگ بواسطه داشتن انرژي خاص خود باعث مي‌شود که انسان تحت تاثير آن قرار گرفته و فردي اجتماعي شود و بينش و رفتار فرد را در قبال جامعه متعادل مي‌نمايد.در قسمت بالا اشاره اي به خواص تعدادي از رنگ‌ها (رنگ‌هاي اصلي) شد که قابل ذکر است همانطور که در ابتدا نيز اشاره شد اين خواص رنگ‌ها که در برخي از آنها خاصيت درماني ذکر شد نبايستي بصورت نسخع در نظر گرفته شود بلکه طبق نظر کارشناسان و روان شناسان رنگ مي‌تواند در کنار ساير راه‌هاي درماني پزشکي کاربرد و تاثيري مثبت بر روند درمان داشته باشد و در ادامه بايد به اين نکته اشاره کرد که رنگ‌ها جز لاينفک زندگي ما هستند و ما هر چه در اطراف خود مي‌بينيم داراي رنگ است و از اين خواص رنگ‌ها در جاها و استفاده هاي مختلف مي‌توانيم بهره گيريم از جمله مراکز درماني، بيمارستانها، مدارس، محيط کار، و رنگ‌هايي که در تزئين شهر استفاده مي‌شود و… حال بايد از تاثيرات رنگ که شايد در بعضي از موارد به آن توجه کمي مي‌شود توجه بيشتر و بهره‌اي بيشتر جست و استفاده بهتري برد. حتي کارفرمايان نيز مي توانند از تنوع رنگي و خواص رنگ‌ها در توليد بيشتر و بازده کاري در محيط کارشان بهره گيرند. بر اساس يک تحقيق انجام گرفته تمامي محيط کار کارگران در يک کارخانه در تهران از رنگ‌هاي شاد ومناسب استفاده شد و مشخص شد که استفاده از رنگ‌هاي شاد و مناسب در محيط کار کارگران، نقش مضاعفي در توليد و کيفيت محصولات کارخانه داشته است. زيرا استفاده از رنگ مناسب در محيط کار باعث افزايش روحيه و حوصله براي کارگران مي‌شود. و ما اينجا مشاهده مي‌کنيم که با صرف هزينه اندکي و قدرت ابتکار و خلاقيت در رنگ آميزي محيط کار به چه ميزان مي‌توانيم بهره گيريم. و اين يکي از هزاران مواردي است که از رنگ مي‌توان بهره گرفت.

کنیتکس در شهریار,نقاشی ساختمان در استان شهریار,خدمات ساختمان در استان شهریار,نقاشی ساختمان در مرکزی شهریار,قیمت نقاشی ساختمان در شهریار

برای کسب از سایت نقاشی ساختمان شهریار از مطالب زیر کمک بگیرید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *