نقاشی ساختمان در کرج

رنگ روی سیمان در شهریار

رنگ روی سیمان در شهریار

آشنایی مختصر با طریقه تولید پوشش سلولوزی(بلکا)

با توجه به محدودیت های استفاده از رنگ ها نظیر قیمت ٬ مدت زمان لازم جهت آماده سازی دیوار و همچنین مضرات به اثباط رسیده افزودنی های موجود در رنگها  در ایجاد انواع سرطان ٬ امروزه شاهد استفاده روزافزون روش های جایگزین طیعی جهت پوشش دیوارها و سقف می باشیم .

بلکا چیست:

بلکا ٬ الیاف طبیعی پنبه سلولز می باشد که توسط دستگاه های مخصوص در ابعاد بسیار ریز خرد شده و سپس با میزن مشخصی از رزین سلولزی کاملا مخلوط شده است . جهت تنوع طرح به مواد اولیه بلکا رشته های الیاف رنگی و یا ذرات ریز میکا افزوده می گردد حاصل این پروسه تولید ماده اولیه بلکا می باشد که با افزودن مقدار مناسب آب آماده اجرا توسط ماله های فلکسی گلاس خواهد بود ( در صورت اجرای مناسب یک کیلوگرم از آن حدود 3 متر مربع را پوشش خواهد داد ) .

نقاشی ساختمان در کرج
نقاشی ساختمان در کرج

زیبایی و سلامت بهداشتی بلکا در کنار اجرای خلاقانه و طیف بالای رنگی ٬ آن را به جایگزینی مناسب و پر طرفدار برای انواع رنگهای ساختمانی مبدل نموده است بطوریکه در ساخت و سازهای صنعتی ( در ترکیب با سایر عناصر دکراتیو ) در طرحهای مختلف هندسی و اشکال طبیعی (  گل ، درخت و …) مورد اجرا قرار می گیرد . این پوشش به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملا طبیعی می تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند بیمارستانها نیز مورد استفاده قرار گیرد . علاوه بر این با اجرای بلکا در داخل سالن های پذیرایی ، سالن های سینما و اماکن عمومی پر رفت و آمد مانند سالن مترو ، ترمینالها و فرودگاهها می توان فضایی آرامش بخش و جذاب ایجاد نمود .

                                                                 مختصر اطلاعاتی در باره ویژگی های خاص بلکا :

1 – کاهش رفلکس صدا :

بلکا با ایجاد پوششی متخلخل و غیر همگون موجب کاهش رفلکس صدای محیط به میزان 41% خواهد شد .

2 – عایق حرارت و برودت :

همانطور که میدانیم الیاف طبیعی که ماده اصلی ساخت بلکا هستند ٬ عایق های حرارتی مناسبی به شمار می روند که دلیل آن به وجود منافذ سطح پوشش بلکا و قرار گرفتن هوا در بین آنها مربوط می شود . همه ساختمانها از طريق ديوارها و جداره ها مقدار زیادی گرما ازدست می دهند که اجرای بلکا می تواند با پر کردن این منافذ اتلاف انرژی را در ساختمان به میزان قابل توجهی کاهش دهد .

3 – عدم نیاز به زیرسازی :

خاصیت چسبندگی بلکا و همچنین نوع پوشش آن نیاز ساختمان را به گچ و خاک ٬ زیرسازی اولیه و سفید کاری کاملا رفع نموده علاوه بر کاهش هزینه ها سرعت اجرای کار نیز بالا می برد .

4 –  قابلیت شستشو :

در صورتی که پس از اجرای بلکا رزین نهایی بر روی آن قرار گیرد پوشش قابل شستشو خواهد بود .

5 –  خاصیت ارتجاعی پوشش بلکا :

از مهمترین ویژگی های بلکا خاصیت ارتجاعی آن است که موجب می شود از ایجا ترک احتمالی در سقف و دیواره ها جلوگیری شود .

6 –  عدم جذب گرد وغبار :

با توجه به این نکته که ایجاد بار الکتریکی مخالف بین ذرات معلق در هوا و سطح اشیاء ٬ یکی از عوامل جذب این ذرات توسط  سطح آنها می باشد بلکا با جذب رطوبت مانع ایجاد بار الکتریکی در سطح خود شده و گرد و غیار را بخود جذب نمی کند به همین دلیل است که با گذشت سالها از اجرای بلکا شاهد ایجاد رگه های جذب غبار در بالای شوفاژ و سقف نبستیم .

7 –تاخیر در سرایت آتش :

مدت زمان تحمل آتش و همچنین ایحاد شرایطی جهت کاهش سرعت سرایت آتش به نقاط دیگر ساختمان بمنظور ایجاد فرصت برای تخلیه کامل آن در زمان آتش سوزی بسیار مهم می باشد. این زمان متناسب با فاصله ساختمان از نزدیکترین مرکز آتشنشانی ٬ متوسط تعداد افراد داخل ساختمان و شرایط خروحی های ساختمان معمولا بین 45 دقیقه تا سه ساعت در نظر گرفته می شود . پوشش بلکا با اخذ تاییدیه شماره DIN4102  آلمـان که ناظر بر عکس العمل مصالح ساختمانی در برابر آتش می باشد ٬ به عنوان مصالح مقاوم در برابر آتش طیقه بندی نمود .

8 –  طبیعی و دوستدار محیط زیست :

این محصول چه در مراحل تولید و چه بعد از نصب و اجرا مواد زاید یا پسابی که قابل بازگشت به طبیعت نباشد ایجاد نمی کند . چراکه بلکا فاقد فرمالدئید و مواد فرار بوده ٬ میزان فلزات سنگین نظیر سرب – روی – مس و … در ساختار آن تقزیبا صفر می باشد ٬ دارای PH حدود 7 می باشد و از لحاظ سمی بمنظور كشت گياهانی كه در آینده توليد فيبر می نمايد آزمايش شده و ميزان آن در حد نرمال می باشد.

مطالب سایت

مقالات

کاغذ دیواری

نقاشی ساختمان

عمومی

رنگ 10

مولتی کالر

دکوراسیون

پالپینگپپ (رومالین)

بر چسبهای دکوراتیو

نمونه کار های انجام شده

بلکا

اطلاعاتی در باره شرکتهای رنگ سازی

آموزش ها

در مورد رنگ بتن و استخری ورنگهای نما

پتینه

سوال و جواب

درباره دیوار کوب

در مورد پارکت و کفپوش

نظر سنجی

بهترین تولید کننده رنگ در ایران کدام است

 

نقاشی ساختمان در شهریاردر تهران

,نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان

,ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان

برای کسب از سایت نقاشی ساختمان شهریار از مطالب زیر کمک بگیرید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *