نقاش ساختمان کرج

آموزش نقاشی ساختمان شهریار

 

آموزش نقاشی ساختمان شهریار

 

موارد استفاده از رنگ روغنی در ساختمان:

آشپزخانه (کامل)، سقف و دیوار همگی روغنی رنگ می شود، تا قابل شستشو شود.

در و پنجره ها رنگ روغنی زده می شود تا از پوسیدگی و خرابی آن در مقابل آب و هوا کاسته شود و مهم نیست در آهنی یا چوبی باشد.

ولی اتاق ها چون مانند آشپزخانه بخار چرب ندارد ، فقط دیوارها رنگ روغنی زده می شود تا در صورت کثیف شدن قابل شستشو باشد ولی سقف ها به خاطر زیبایی بیشتر از رنگ پلاستیک استفاده می شود.

اگر سقف روغنی زده شود، نور چراغها را به شکل آزار دهنده منعکس می کند.

رنگ روغنی ساختمان:

ابتدا باید زیر کار را آماده کرد. این کار با زدن بتونه یا انجام ماستیک انجام می شود.

ماستیک برای صافی و یکنواختی دیوار است.

ماستیک چیست؟ نوعی کار با بتونه است. در این حالت بتونه شل تر استفاده می شود. و روش کشیدن روی دیوار به  صورت یک تکه و یکنواخت است. این کار با تیغ ( وسیله است که برای کشیدن بتونه روی دیوار استفاده می شود ) و کاردک ( برای نگهداری بتونه استفاده می شود )   انجام می شود.

ابتدا از روغن الف استفاده می شود. روغن الف به عنوان زیر کار استفاده می شود.

فواید و دلایل استفاده از روغن الف:

1- برای حرکت روان قلم است .

2- باعث مصرف کمتر رنگ می شود که اصطاحا می گویند دیوار رنگ را نخورد.

3- پستی و بلندی کار( دیوار ) معلوم شود.

سپس با سنباده های نرم دیوار را می سابیم تا صاف و لیز شود. به گونه ای که با کشیدن دست روی کار ، هیچ برجستگی یا فرورفتگی احساس نشود.

نقاشی در فصول مختلف( مناطق با آب و هوای گرم و سرد ):

نقاشی در فصول گرم به خاطر خشک شدن سریع رنگ باید دوخت خط ها سریع و پیوند آنها کامل باشد تا حرکت قلم روی کار نماند. در فصول سرد به خاطر شکنندگی رنگ سعی کنید بعد از کشیدن خط های عمودی با دقت بیشتر برای جلوگیری از شکسته شدن باز باید آن را جلا داد یا خط های عمودی را محکم تر کشید.

نکات نقاشی در و پنجره:

قبل از نقاشی بایستی از ضدزنگ استفاده کرد.

چگونگی نقاشی در و پنجره ها با دیوار تفاوت زیادی دارد. شما باید دقت کنید تا حرکات دستها ثابت و پایدار باشد ، در نقاشی درها،چون قلم کوچکتر است، کنترل قلم مشکل تر است. و همچین چون سطح کار کوچکتر از دیوار است، نقاشی درها مشکل تر است.

نقاشی چند رنگ روی در و پنجره:

ممکن است شما بخواهید از رنگهای متنوع و متفاوتی برای در ها و پنجره ها استفاده نمایید.

و چون رنگ چند رنگ است حرکت هر رنگ آن باید در مسیر اصلی خود باشد و در صورت لغزش دست رنگها در هم آمیخته می شود و زیبایی کار از بین خواهد رفت. پس دقت کنید که ابتدا یک رنگ را کامل انجام داده و بعد خشک شدن آن شروع به استفاده از رنگ بعدی کنید تا در صورت لغزش رنگ، رنگ با رنگ دیگر مخلوط نشود و توان پاک کردن آن را داشته باشید.  در این صورت رنگ ، یک تکه و راحت تر روی کار حرکت می کند.

در صورت استفاده از چند رنگ سعی کنید قاب ها به صورتی زده شود که تیره تر از رنگ بدنه باشد تا دوگانگی رنگ و زیبایی آن بیشتر به چشم بیاید. ولی در صورتی که می خواهید نمای در بیشتر باشد از دو رنگ مخالف هم استفاده کنید. قاب ، رنگ روشن و براق و زمینه ، کدر.

مثال: قاب را صورتی بزنید و بدنه را آبی آسمانی بزنید.

در انجام بتونه کاری در در و پنجره ای که ابزار ( تزئینات آن ،منظور شکلهایی است که روی در ساخته اند. مثل دایره و مثلث و ..) آن زیاد است ، بتونه کاری با تیغ و کاردک انجام نمی شود. بتونه را با نوک انگشت اشاره برداشته و در جاهایی که امکان نفوذ آب و رطوبت دارد می کشیم. چون رنگ به آنجا نفوذ نمی کند ، ممکن است در صورت انجام ندادن ، در یا پنجره بعد مدتی بپوسد. و برای رفع این مشکل با انگشت این مکان را با بتونه می پوشانیم و برای اینکه سمباده زدن در این نقاط که بتونه خورده مشکل است ، بعد از کشیدن بتونه، سریعا با پارچه ای ، اضافه بتونه که در لبه کار مانده است را پاک می کنیم تا کار صاف تر  و راحت تر انجام شود.

 

آشنایی با انواع رنگها:

رنگ ها دو نوع هستند. روغنی و پلاستیک.

رنگ روغنی در مواردی استفاده می شود که تابش آفتاب یا بارش مستقیم برف و باران وجود داشته باشد. ولی رنگ پلاستیک به خاطر مخلوط شدن سریع آن با آب و استقامت کم آن ، فقط در سقف اتاقها استفاده می شود چون به هیچ عنوان آب و نور خورشید مستقیما به آن نمی تابد.

 

الف) رنگ روغنی:

مات ( سفید ۱۰۱)  روشن ( ۲۰۴ زرد)  براق (۱۰۲ سفید – روناس)  کدر ( مشکی )

مات: به رنگهایی گفته می شود که درخشش خیلی پایینی دارند و غلظت روغن در آنها کم است و بیشتر برای آستر کارها استفاده می شود.

روشن: بیشتر به رنگهایی گفته می شود که به عنوان ماده رنگ ، با رنگ سفید آمیخته می شود.

براق: به رنگهایی گفته می شود که درخشش آنها در مقابل نور بیشتر و حرکت آن روانتر است. و لیزی آن بیشتراست. و غلظت روغن در این نوع رنگ ،بیشتر از بقیه رنگها است.

کدر : به رنگ سیاهی که به عنوان ماده رنگ با رنگهای دیگر آمیخته می شود، و برای پوشش بیشتر کار و نبودن براقی زیادی استفاده می شود.

نقاش ساختمان کرج
نقاش ساختمان کرج

ب) رنگ پلاستیک در بازار به ۲ صورت در بازار یافت می شود:

پلاستیک و نیمه پلاستیک.

نیمه پلاستیک به خاطر اینکه در آن غلظت چسب چوب کمتر است، چسبندگی آن نیز کمتر و استقامت آن بسیار کم است ولی رنگ تمام پلاستیک که در آن از چسب چوب بالایی استفاده شده و چسبندگی آن و زیبایی آن بسیار بیشتر از نمیه پلاستیک است.

توصیه: از رنگ تمام پلاستیک استفاده می شود.

چگونگی حرکت دست برای نقاشی یک پارچه و کامل آن:

ابتدا قلم مناسب را انتخاب کنید.

  مقدار مناسب رنگ  را با یک سوم اول قلم برداشته و سپس به شکل عدد ۱۱ دو خط موازی می کشیم تا همه رنگ روی قلم از آن خارج شود و برای یک پارچه درآمدن کار ، و اینکه رنگ زیاد و کم نشود ،به صورت افقی ، آن را کامل پر می کنیم.سپس برای اینکه کار تکمیل شود، عمودی و بسیار آرام روی کار می کشیم تا دیگر رنگ در یک جا به صورت گلوله ، یا شره، نماند. توجه داشته باشید که نور از کدام سمت به ساختمان می تابد. از هر طرف که تابید اگر سقف بود ، حرکت عمودی آخر آن به سمت نور باشد تا ردی از قلم به جا نماند. اگر روی دیوار بود ابتدا، از محل تابش نور لبه پنجره تابش کار را شروع می کنیم تا زاویه نور با زاویه رنگ یک دست و یکنواخت شود.

سعی کنید حداقل بعد از استفاده از روغن الف،  روی کار ، ۳ دست کامل رنگ زده شود تا دوام آن و زیبایی آن به نحو دلخواه شما باشد.

دست سوم یا رویه اصلی کار:

در تمام مراحل نقاشی مهم ترین مرحله می باشد. سعی کنید دوخت به صورتی باشد که به هیچ عنوان خشکی و خیسی کار در زوایه های دیوار معلوم نباشد و هر دیوار را که شروع کردید ، کامل کنید و به پایان برسانید. بعد دیوار دیگر را شروع کنید.

ساخت بتونه روغنی :

ابتدا رنگ همرنگ را انتخاب کرده و پس از ریختن رنگ شروع به ریختن مقداری مل ( پودر بتونه ) می کنیم

و با حرکت کاردک درون ظرف ، رنگ را با مل مخلوطمی کنیم  و پس از اینکه کاملا مخلوط کردیم به روی تخته بتونه ریخته و با کاردک و تیغ شروع به عمل آوردن می کنیم.

نکته: چون بتونه روغنی حالت مایع دارد ، در پوشاندن سوراخها ممکن است مشکلاتی پیش آید.

یکی از این مشکلات این است که بتونه به طرف پایین حرکت می کند. و خود بتونه، تکه تکه  می شود.

برای جلوگیری از تکه-تکه شدن بتونه ، در روی کار ، مقدار بسیار کم ، آب سرد به بتونه اضافه می کنیم

تا هم بتونه سریعا سفت و سخت شود و هم از فروریختن آن جلوگیری شود.

ابتدا مقدار رنگ و غلظت رنگ باید معلوم شود. سپس ، برای اینکه غلظت روغن روی پوشش روغن الف (که به عنوان آستر زده می شود) و چسبندگی و پوشش بیشتر رنگ اصلی سفید را از هر کدام یک پیمانه ، مخلوط می کنیم، سپس با مخلوط کردن تینر ، رنگ را شل و روان می سازیم و با استفاده از  رنگها ، به رنگ دلخواه خود می رسیم.

سعی کنید برای تبدیل رنگ ،  ماده رنگ را ابتدا در ظرفی جدا ،  شل کرده و بسیار آرام و به مقدار کم ، آن را با رنگ اصل مخلوط کنیم.

و توجه داشته باشید در هر بار ریختن قطره ای از ماده رنگ آن را با چوب رنگ ، که به عنوان مخلوط کن استفاده می شود ، هم زده شود.

و دقت کنید که به هیچ عنوان ، ماده رنگ در کف ظرف شما یک جا به شکل گلوله نماند.

ساخت بتونه پلاستیک:

رنگ پلاستیک را با آن رقیق کنید. سپس با افزون چسب چوب میزان چسبندگی آن را بیشتر کنید، سپس با اضافه کردن مقدارهای کم مل آن را به حالت خمیر درآورید. سعی کنید مل با مخلوط رنگ و چسب چوب کاملا مخلوط شود تا در زمان استفاده با مشکل مواجه نشوید.

 

رنگ اکرولیک در شهریار,طرح اکرولیک در شهریار, استاندارد اکرولیک در شهریار,چاپ روی اکرولیک در شهریار,نقاشی اکرولیک در شهریار مدرن,

برای کسب از سایت نقاشی ساختمان شهریار از مطالب زیر کمک بگیرید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *