نقاش ساختمان در شهریار

دستمزد نقاشی ساختمان

دستمزد نقاشی ساختمان

 

کوبيسم

 

کوبيسم (به فرانسوي: Cubisme) يا حجم‌گري? يکي از سبک‌هاي هنري است.

کوبيسم در فاصله سال‌هاي 1998 به عنوان سبکي جدي در نقاشي و تا حد محدودتري در مجسمه‌سازي ظهور کرد،که از نقاط عطف هنر غرب به شمار مي‌آيد.

 

ريشه واژه کوبيسم

 

واژه کوبيسم از ريشه Cube به مکعب اخذ شده‌است. اين واژه را نخستين بار وکسل (Vauxcelles) منتقد هنري بکاربرد که نشانگر درک سطحي وي از اين هنر در آن زمان است.

دويد هاکني در کنفرانس دانشگاه هاروارد در ? فوريه 1997 در اين مورد مي گويد:

امروزه کلمه کوبيسم براي آنچه که براکس و پيکاسو انجام دادند عبارت بسيار سيه روز و بد گزينش شده اي است. در واقع اين را وکسل، منتقد معروف، پايه گذاشت. او داشت اتفاقي را که افتاده بود درک مي کرد و فکر مي کرد کوبيسم يعني مکعب ها و سطح ها. و اين برچسبي بود که ديگر به آن زده شده بود. کوبيسم ماجراي مکعب ها نيست. اين يک ديد ساده انگارانه معمولي است که بشنويم کوبيسم از راه نوعي هندسه به تجريد (آبستراکسيون) مي رسد.

برگرفته از ترجمه ليلي گلستان از کتاب پيکاسو نوشته دويد هاگني.

 

معرفي

 

کوبيستها کوشش مي‌کنند تا کليت يک پديده (وجوه مختلف يک شيء) را در آن واحد در يک سطح دو بعدي عرضه کنند، کوبيسم از اين جهت مدعي رئاليسم بود، ولي نه رئاليسم بصري و امپرسيونيستي بلکه رئاليسم مفهومي.آنها همچنين در تلاش بودند تا ذهنيت خود را از اشيا و موجودات به صورت اشکال هندسي بيان کنند.از اين رو آنچه را که در واقعيت است به گونه‌اي که در چشمان ما قابل رويت است نمي‌بينيم.

 

مراحل

 

کوبيسم به دو مرحله تقسيم مي‌شود:

کوبيسم تحليلي از نقاشي هاي سال هاي 1909 تا 1911 پيکاسو و ژرژ براک نشأت گرفته است که موضوعات آن معمولاً اشيا درون آتليه بودند. گيتار و آکاردئون براک اولين نقاشي از اين سبک به شمار مي آيد.

کوبيسم ترکيبي??-????

 

تأثيرات

 

اين سبک جنبشي خلاق و زايا را به وجود آورد که به پيدايش حرکت‌ها و سبک‌هاي فراواني در قرن بيستم منتهي شد،که از آن جمله فوتوريسم،اورفيسم،پوريسم(ناب گرايي)و ورتيسم را مي‌توان نام برد.

کوبيسم را تحت تأثير نقاشي هاي سزان مي دانند، البته براک و پيکاسو کوبيسم را کاري نو در نقاشي مي دانستند، همان طور که پيکاسو در سال 1939 گفته بود که «آنها به دنبال زباني نو بودند»

صرف نظر از تعلق خاطر پيکاسو و براک به امپرسيونيس و استفاده از جهان بيرون به عنوان موضوع، آنها از اين نظريه سورا و سزان نيز تبعيت مي کردند که براي تأثيرگذاري يک نقاشيي بايد شکل و شمايل اشيا و فضاي انها را در بوم دگرگون کرد.

آنها همچنين با پرداختن به بخش کوچکي از جهان واقعي ، محدود ساختن نقش مايه ها به موضوعات داخل آتليه و پرهيز از فضاي آزاد، تنوع اندک مضامين و مهم بود طرز بيان در برابر موضوع و محتوا، کرايشات سمبوليستي خود را نشان مي دادند.

نقاش ساختمان در شهریار
نقاش ساختمان در شهریار

هنرمندان

 

بجز ژرژ براک و پابلو پيکاسو که از آنها به عنوان آفرينندگان اين سبک ياد شده، خوان گريس بخصوص پس از اين دو و درغالب کوبيسم ترکيبي به خلق آثاري پرداخت يکي ار مشهورترين آثار نقاشي دنيا، گورنيکا، اثر پيکاسو و در سبک کوبيسم است.

 

دلايل موفقيت

 

دلايل موفقيت و اقبال کوبيسم را مي توان موارد زير اعلام کرد: شروع جنبش در مرکز هنري آن زمان، پاريس. گروهي از هنرمندان پرشور که به دنبال زباني نو بودند. نويسندگان و شاعراني که با توضيحات و تفاسير خود در گسترش اين زبان نو دخيل بودند.

 

 

آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

 

رنگ و نقاشی ساختمان شهریار,نقاشی درب ساختمان,آموزشگاه نقاشی ساختمان شهریار,طرحهای نقاشی ساختمان شهریار,

نقاشی داخلی ساختمان,

 

برای کسب از سایت نقاشی ساختمان شهریار از مطالب زیر کمک بگیرید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *